En MÅNADS semester

har jag haft, och den är inte slut än!

Som alltid vill man komma ikapp med en massa saker när man äntligen ska vara ledig men det var inte så kul när Bloglines visade på flera hundra olästa uppdateringar. Vad gör man? Jag upplevde några ångestfyllda sekunder innan jag tryckte på Mark All Read. Vad har jag missat!? Så nu blir det att rensa och bara följa dem jag känner och de som verkligen intresserar mig. Man KAN inte följa nästan 200 bloggar.

På stickfronten har det hänt en hel del faktiskt. Mest glad är jag över att, med hjälp av min vän och idol Anna, ha fått fart på min resårbädd. Vi har haft ett par mycket givande träffar på Grötö med våra maskiner. Det kändes ett tag att jag stod och stampade och inte kom vidare men nu har det lossnat ordentligt.

Så här ser det ut i min maskinhörna nu:

Senaste tillskottet är den lilla rullvagnen. Perfekt för tillbehör som vill försvinna hela tiden.

Kolla i korgen! Där ligger inte mindre än FYRA PAR strumpor och väntar på att få tårna stängda. Två par är klara  och sitter på fötter:) SÅ himla kul! Nu har jag hittat fram till ett mönster som passar min fot perfekt. Jag har hittat mycket bra hjälp hos Vikatextil, Anna så klart och denna suveräna filminstruktion

Närmast väntar en julklapps-myshelg med barn och barnbarn på Säröhus och sedan massa kul jobb med SiV  som närmar sig med stormsteg!

1 Responses to En MÅNADS semester

  1. Kristina skriver:

    Välkommen tillbaka till cyberrymden! Ser fram emot SIV och allt vad det innebär. Kram

Lämna en kommentar