Goa kompisar!

Idag var det loppis i Öckerö hembygdsgård. Tyvärr körde det ihop sig lite precis när färjan gick så jag fick stanna hemma/på jobbet. Jag som hade fått lön o allt.

Men herregud vad glad jag blev när Ulla, Anki och Kristina kommer hem med cykelkärran lastad med denna skönheten:

Till MIG!

Den är märkt A.A Hälsö 1978. Tyvärr gick Arne Andersson bort förra året annars hade jag skrivit till honom att rocken är väl omhändertagen, att den redan trivs i sitt nya hem och att vi kommer att uträtta storverk tillsammans.

Tack snälla kompisar! Det kommer härvor tillbaks:) (Hoppas jag)

Halva natten kommer att tillbringas framför Youtube för att försöka klura ut hur det ska komma garn ur den. En drivrem ska också tillverkas. Antar att det funkar med vilket snöre som helst. Hittills har jag konstaterat att den är lätt att trampa men trög att spänna och att spolen sitter fast på vingen.

3 kommentarer till Goa kompisar!

  1. Slavi skriver:

    Det kan jeg godt lide! Og kan dine venner blive mine venner også? 🙂

  2. Emmy skriver:

    Vilken skönhet! Grattis.

  3. I loved as much as you will receive carried out right here.
    The sketch is tasteful, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get bought an shakiness over that you wish be delivering the following.
    unwell unquestionably come more formerly again since exactly the same nearly a lot often inside case you shield this increase.

Kommentera

